Свят - Светът е мястото, където се развива действието на играта. Светът може да е ограничен или безкраен, ръчно изработен или автоматично генериран, плосък или триизмерен.
В нашият случай ще изберем ръчно изработен свят, съставен от карти като всяка карта е съставена от плочки (tiles) с декартови координати двете координати на всяка плочка ще са положителни числа по x и y. Еднослойната карта може да бъде много скучна, така че може да помислим за много слоеве. Важен въпрос е къде ще съхраняваме картите.
- във файл: бърз но най-често неудобен достъп (освен ако не го направим удобен). Неудобен, защото за да изчертаем картата на екрана, обикновено се нуждаем от област от координати.
- в БД: удобен достъп, можем да оставим базата да се грижи за изчисляването на координатите. Нужна е администрация за промяна на картите или функции за импорт/експорт. Лесно се променят програмно.
Как ще рисуваме картите?
Можем да направим редактор на карти но това не е лесна работа и в нашия случай не си струва. Ще използваме Tiled (http://www.mapeditor.org/), безплатен редактор с отворен код и впечатляващ набор поддържани формати.
Все още не съм решил къде ще се съхраняват каритите, така че няма да фиксираме това решение засега.
Колко карти са ни нужни?
Ще ни е нужна поне една карта на населено място, със съответните сгради, търговци и т.н. и по една карта за всеки “остров” или открито пространство. Връзката между отделните карти ще се осъществява чрез портали (най-вероятно в населените места).