Интернет игри

Начало » Ръководства » Играч - Re:Как да напишем браузърна RPG игра

Играч - Re:Как да напишем браузърна RPG игра

Играчът е основната фигура, която взаимодейства с играта. Той трябва да се идентифицира по някакъв начин като най-често това става с потребителско име/e-mail и парола. Алтернативи на тази оторизация са O-Auth (Facebook, Twitter, Googlе и.т.н.), клиентски SSL сертификати, HTTP Basic access authentication и други;

HTTP Basic access authentication - се използва много рядко в онлайн игри, поради няколко причини:

- сравнително труден е за поддръжка

- използва браузърни диалози за оторизация, които не позволяват никаква промяна;

- несигурен е, използва само Base64 кодиране на данните;

Клиентски SSL сертификати

- предлагат много добра сигурност (само притежателят на сертификата може да използва акаунта);

- трудна и тромава процедура по инсталиране за потребителите; сертификата трябва да се инсталира на всеки браузър, на който ще се играе;

O-Auth - напоследък широко използван метод;

- един акаунт за много услуги (обикновено играчът вече има акаунт в някоя от популярните услуги: Facebook, Twitter, Google и.т.н.);

- не всички O-Auth доставчици следват стриктно стандарта (т.е. трябва да се пише повече код за по-широка съвместимост);

- не всички потребители имат акаунти в услугите на доставчиците т.е. трябва да се осигури алтернатива на потребителите;

Класически метод с регистрация на акаунт;

- това е най-гъвкавият метод за оторизация на потребителите;

- може да се направи сигурен ако се ползва SSL;

- интуитивен (макар и досаден) за по-голямата част от потребителите;

Най-добрият вариант е комбинация от последните два метода. За съжаление това изисква повече програмиране и е извън обхвата на това ръководство, така че ще се спрем само на класическия метод.

Играчът трябва да има следния необходим минимум от възможности;

- регистрация;

- вход;

- изход;

- промяна на парола;

- възстановяване на изгубена парола;

Необходимия минимум данни за него са:

- e-mail;

- парола;

Ще използваме e-mail вместо потребителско име за да "спестим" едно поле и на себе си и на играча. Недостатъкът на този подход е че e-mail адреса обикновено е по-дълъг от потребителското име.

от: http://svoboden-pazar.com/fm/nf/2/279#284

29-03-2011 09:33 #533
 

Отговор

*

За да вмъкнете изображение, напишете URL с i отпред ihttp://

Leave thiz field empty
Top Site Counter

Powered by scif